Casperle Logo

Recensies

Robin over Boy 7 van Mirjam Mous

Boy 7Hallo, ik heet Robin en ik ben bijna 12 jaar. Mijn lievelingsboek is Boy 7. Boy 7 is een boek dat gaat over een jongen die op een grasvlakte terecht komt. Hij weet niets meer. Zelfs zijn naam niet. Het enige wat hij heeft is een rugzak. Als hij een auto verderop ziet rijden, renthij er naar toe. Er zit een meisje in, hij mag met haar meerijden. Als ze bij het huis komen van het meisje vertelt de jongen dat hij zich niets herinnert. Hij mag gelukkig bij haar logeren. De volgende dagen probeert hij uit te vinden wat er is gebeurd voordat hij zijn geheugen verloor. Met de spullen in de rugzak komt hij steeds dichterbij. Op het laatst weet hij het, maar dan wordt hij in de kraag gegrepen door een paar mensen in grijze jassen. Lukt het hem om de mensen die in gevaar zijn nog te redden? In dit boek lijkt het mysterie eerst onmogelijk op te lossen. Daardoor kan je niet stoppen met lezen. Je leest het in een ruk uit, zo spannend, leuk en onvoorspelbaar is het boek!! Veel leesplezier, Robin Temme.

Flint, 9 jaar
Gebroeders Leeuwenhart,
Astrid Lindgren

“Ik vind dit een mooi boek omdat het vol avontuur zit. En omdat het om vriendschap gaat. Het verhaal gaat over 2 broers genaamd kruimel en jonathan. En samen strijden ze tegen tenggiel. Een boosaardige meester van zwarte rijk. En hij heeft een geheim wapen, de draak. De draak is namelijk bang van tenggiels hoorn. Een van de broers, die strijden, is heel erg klein, niet zo mooi als de ander en niet zo slim. De ander is mooi, slim en vriendelijk en sterk. Ze hebben allebei een paard. En ze komen in Nangijala, Dat is een hemel. Een is dood omdat het huis in brand stond en de andere liet zich dood gaan om bij hem te zijn. Dat vond ik goed van hem. Ik vond het een mooi voorleesboek.”

Flint

Paul, 10 jaar
Word een genie,